1 Paskutinis redagavo Gijo (2015-10-14 08:48:03)

Tema: Stokholmas VASA laivo muziejus

http://s019.radikal.ru/i603/1510/1e/67138239d1df.png


Dauguma besilankančių Stokholme pirmiausiai aplanko  laivą, kuriam jau beveik 400 metų ir jis iš nebūties ištrauktas dabartinėmis priemonėmis leidžia pažinti,stebėtis,džiaugtis dėl padaryto titaniško darbo kūrybingais švedais.
Švedai  bestiprindami savo jūrų laivyną,nes karalius Gustavas II Adolfas


              http://s019.radikal.ru/i615/1510/1c/3538f0583aae.png


pradėjo karinius veiksmus pietinėse Baltijos jūros žemėse, nusprendė pastatyti pagrindinį kovinį laivą karališkojo jūrų laivyno flagmaną „Vazą“ admirolui,kad jis būtų saugus, stipriai ginkluotas ir galėtų atlikti kovinius veiksmus.

     http://i057.radikal.ru/1510/ed/1f87ba54f44b.png


Karalystės biudžete buvo numatyta didelė pinigų suma- 40 000 talerių, pasamdyti kovinių laivų statytojai- šio laivo statybai vadovavo Antonius Monier,1625 m. sausio 25 d. su olandų kilmės laivų statytoju Henriku Hibertsonu ir jo broliu Arendtu buvo pasirašyta laivų statybos sutartis, užvirė darbai- pasamdyti laivų dailidės, surinkėjai, skulptoriai, dažytojai, stikliai, burių siuvėjai, kalviai ir daug kitų amatininkų. Iš viso Vasa statė daugiau kaip keturi šimtai žmonių, supirktos įvairios medienos medžiagos, linai, smalos, tekelažo įranga, patrankos liejyklose ir statyba užvirė.Vien ąžuolų iškirsta 16 ha plote.

http://s020.radikal.ru/i719/1510/c5/5903b4864033.png

Tiesa,  statė iškarto dar 3 laivus- 2-du 33m ir 41 m aukščio laivus su paprastesnėmis sąvybėmis.
Švedija turėjo apie 20 karo laivų, tačiau nė vienas iš jų neturėjo tiek daug ir tokių sunkių patrankų, kaip Vasa.

http://s003.radikal.ru/i202/1510/bc/bc47e2886824.png

Detaliai pateikta panorama naudojamos įrangos ir matyti kaip buvo organizuojamas laivo surinkimo darbas. Dabar statyklose beveik viskas iki galutinio sumontavimo  daroma uždarose statyklų patalpose, o čia po atviru atšiauriu dangum kur veikia ir krituliai, saulė, šaltis, vėjas. Meistrai tikrai buvo stiprios sveikatos.

http://s020.radikal.ru/i713/1510/d5/824b9c1b5eb2.png   

Iš laivų statyklos VASA išplaukė ir 1628 m. pavasarį laivas prisišvartavo Skeppsbron prieplaukoje šalia karaliaus rūmų. Čia buvo pradėta montuoti laivo ginkluotė. Ginkluotei buvo skirti du deniai, kuriuose patalpinti 64 pabūklai. Visos patrankos buvo nulietos iš bronzos ir bendras jų svoris sudarė 80 t. Laivo balastui buvo panaudota 120 t akmenų. Du apatiniai deniai buvo skirti patrankų sviediniams, parako statinėms, maistui ir ekipažo gyvenamosioms patalpoms.
http://s018.radikal.ru/i527/1510/27/e6611b9ebfed.png



„Vaza“ nuskendo 1600 m nuo kranto, 32 m gylyje.Laivas buvo nuplaukęs tik šiek tiek daugiau kaip kilometrą. Tarp laivo išsigelbėjusių buvo ir kapitonas S. Hansonas. Apie įvykusią katastrofą karalius Gustavas II Adolfas buvo informuotas laišku rugpjūčio 27 d., nes buvo už karalystės ribų. Šis įsakė visus kaltus suimti ir atiduoti teismui. Laivo kapitonas buvo uždarytas į kalėjimą.

            http://s012.radikal.ru/i319/1510/d2/82fc41863135.png

Visi išsigelbėję įgulos nariai ir laivo statytojai buvo apklausti. 1628 m. rugsėjo 5 d. įvyko teismas. Kadangi į daugelį kaltinimų buvo atsakyta, kad laivo statytojai laikėsi karaliaus nurodymų, teismas nerado kaltų.

Ilgokai buvo sprendžiamas nors ginkluotės iškėlimo leidimo gavimas. Kai buvo gautas 1664 m. kartu su vokiečių naru A. Pekeliu

                  http://s017.radikal.ru/i410/1510/72/ec1fc7974310.png

pradėjo darbus po vandeniu naudojant varpą formos gaubtą, po kuriuo būdavo naras.

            http://s019.radikal.ru/i633/1510/f8/71dec98e04c8.png

Pirmo denio patrankos buvo iškeltos iki vasaros pabaigos. 1665 m. buvo iškeltos patrankos iš apatinio denio. Iš viso buvo atlikta daugiau nei 50 nusileidimų po vandeniu ir iškeltos 53 patrankos iš 64, tai tikrai tikslus,tobulas darbas,aplamai tuo pasižymi vokiečių tauta-gebėjimu maksimaliai gerai iki galo atlikti darbą.


1961 m. balandžio 24 d. laivas „Vaza“, pragulėjęs jūros dugne 333 metus, buvo iškeltas ir nutemptas į Gustavo V sausąjį doką.

http://s020.radikal.ru/i707/1510/ae/468b66c887ac.png
Pavaizduota kaip buvo pasiruošta prieš iškėliant į paviršių  prakišo po laivu lynus daugelyje vietų

           http://s020.radikal.ru/i712/1510/58/18e3d463c82e.png



Atlikus archeologinius tyrimus buvo rasta apie 26 tūkstančius įvairių artifaktų. Laivas buvo išvalytas nuo jūros nuosėdų, atlikti restauravimo darbai ir padengtas polietilenglikoliu. Dabar restauruotą laivą sudaro 95 % originalo dalių ir eksponuojamas, Djurgardeno saloje 1990 m. rugpjūčio 16 d. specialiai pastatytame, Vaza muziejuje.


http://s017.radikal.ru/i433/1510/13/fdd0df61ab09.png

Septynioliktojo šimtmečio kariniai laivai nebuvo vien tik karo mašinos, tai buvo plaukiojantys rūmai. Ant išgelbėtųjų skulptūrų matėsi auksavimo ir dažų pėdsakai. Moderni analizė parodė, kad jos buvo ištapytos ryškiomis spalvomis ant raudono pagrindo. Skulptūros vaizdavo liūtus, biblinius herojus, Romos imperatorius, jūros sutvėrimus, graikų dievybes ir daug kitų personažų.

http://s019.radikal.ru/i625/1510/c4/13f7a54fec83.png

http://s018.radikal.ru/i511/1510/e0/19c74124f1ee.png

http://s019.radikal.ru/i601/1510/2b/616ee2c6e216.png
Liūtas šuolyje, turbūt taip turėjo visa Švedų laivų eskadra veržliai veržtis link priešų.

http://s017.radikal.ru/i412/1510/ba/5fabfb4384c3.png

http://s014.radikal.ru/i328/1510/e5/038dc9a78218.png

http://s017.radikal.ru/i439/1510/64/c72256793f1b.png
Laivo virves suvyniojatys būgnai su žmogiškų figūrų išlikusiais siluetais

http://s020.radikal.ru/i706/1510/b8/f9e16af737f3.png
Spalvotas laivugalys stebina akį.

http://s008.radikal.ru/i304/1510/cc/0c92f2686dc7.png

http://s020.radikal.ru/i700/1510/64/cfc292eba9cd.png
Ar ne švediškas Rodeno"mastytojas"

http://s010.radikal.ru/i312/1510/b7/971fcb8370a6.png
Užjūrio "razbainikas"

http://i068.radikal.ru/1510/3c/d691b365a1e0.png

http://s012.radikal.ru/i319/1510/0f/23f1d867ba14.png

Jų tikslas buvo šlovinti Švedijos monarchiją bei demonstruoti jos jėgą, jos kultūrines ir politines ambicijas.

http://s017.radikal.ru/i440/1510/e5/2e8143e68e97.png
Pirmajame ekspozicijos aukšte galima apžiūrėti ir išlikusią gelbėjimo valtį, kuri tikrai didžiulė, tik iš viršaus atrodo kitaip.

http://s018.radikal.ru/i521/1510/41/8eb22c4e5129.png
Salės dalis su smulkiomis laivo detalėmis ir instrumentais , kurie naudoti restauracijoje.

http://s011.radikal.ru/i318/1510/2b/af66fc9cbf6b.png

Ginkluotė

http://s017.radikal.ru/i422/1510/d4/06b6e6d5d2ec.png

http://s018.radikal.ru/i526/1510/1b/e8b0d85adfe0.png

http://s015.radikal.ru/i330/1510/77/32bb7c9e2f85.png

http://s020.radikal.ru/i716/1510/17/6e3867473431.png
Denis

http://s017.radikal.ru/i418/1510/9f/519b13263155.png

Triumas
čia po atstatymo darbų sukėlė išlikusias patrankas, virves, daug išlikusiu smulkmenų, viena iš tokių yra žaidimo lenta

http://s003.radikal.ru/i204/1510/a3/4d02d5bed31b.png

http://s015.radikal.ru/i332/1510/b5/7b18ed715526.png


Kažkada buvusi karališkuoju medžioklės plotu, Djurgården sala šiuo metu yra fantastiška poilsio ir rekreacijos zona Stokholmo centre, kasmet aplankoma milijonų žmonių. Tarp jos atrakcionų yra pirmasis pasaulyje muziejus po atviru dangumi Skansen, Junibacken su visų pasaulio vaikų mėgstamais Astridos Lindgren personažais, Grona Lund stebuklų parkas, Vasa musiejus ir daugelis kitų.


Modelinė labai detali laivo rekonstrukcija leižia susipažinti su VASA
http://s019.radikal.ru/i644/1510/24/48ad5e4347bc.png

http://s004.radikal.ru/i205/1510/ce/5038bd57ec1c.png

http://s017.radikal.ru/i410/1510/4b/48d45f4a1d10.png

http://i004.radikal.ru/1510/7c/5f2000fcafb9.png

http://i008.radikal.ru/1510/5b/521afe06c37f.png


http://s019.radikal.ru/i638/1510/30/52325d844d67.png
Link įėjimo-kasos

Muziejaus darbo valandos

sausio 2–gegužės 31 ir rugsėjo 1–gruodžio 30
10:00–17:00, trečiadieniais 10:00–20:00
(restoranas „Vasa“ 10:00–16:00)

birželio 1–rugsėjo 31
8:00–18:00
(restoranas „Vasa“ 9:30–17:30)

gruodžio 31
10:00–15:00
(restoranas „Vasa“ 11:30–14:00)

Nedirba sausio 1 d., gruodžio 23 - 25 d.
Įėjimas
Suaugusiems 130 Švedijos kronų
Vaikams (0–18 metų) 0 Švedijos kronų
Studentams (būtinas studento pažymėjimas) 100 Švedijos kronų
Bilietus galima užsakyti elektroniniu paštu adresu: bokningen.vasa@maritima.se

Labai įdomi detalė-japonai , kurie mėgsta per savo labai trumpas atostogas lankytis įvairiose šalyse liko taip sužavėti šio laivo,kad pas save, pagal išlikusisu brėžinius pastatė Lake Ashi ežere plaukiojančią laivo kopiją skirtą turistams aptarnauti. Norintys paplaukioti Švedų karo laivu nuolankiai prašomi apsilankyti Japonijoje, kur prieplaukoje ūkanose laukia šis gražuolis laivas

http://s43.radikal.ru/i101/1510/a7/8878b30a1572.png

https://www.facebook.com/poilsines/